פחמימות זה אח: הצצה אל שיטת האימונים שתשאיר לכם טעם של עוד

מאמנים אישיים הפכו לחלק בלתי נפרד בחיינו, וודאי בתקופות בהן חדרי כושר סגורים ● שחר אסולין, מאמן כושר אישי ובעל סטודיו מאמנים אישיים, במסר מיוחד לכל מי שמוכן לשדרג לגרסה הבאה של עצמו

מערכת ישראל טיימס

אורח חיים בריא הוא נושא חם מזה שנים. כל יום צצה שיטה חדשה של סלבריטאי כזה או אחר, וכל רענון באינסטגרם חושף עוד טרנד שיגרום לנו להשיל מספר שקרי של קילוגרמים תוך מספר שקרי של ימים.

אבל בשביל מאמני הכושר האישיים, לא מדובר בטרנד, או נושא חם, אלא על אורח חיים. לא פשוט להיות "האדם הנכון בזמן הנכון" בשוק שכל יום מצטרף אליו עוד איש מקצוע.

ישבנו עם  שחר אסולין, ממציא שיטת "כוח – גירעון – חלבון" והבעלים של סטודיו לאימונים אישיים, לשיחת זום כדי לדעת מה גורם לאדם להמציא שיטת אימון משלו, ואיזה מקום תופס הספורט בחיי המתאמנים שלו, ובחיים שלו. 

אז איך הכל התחיל? 

"נכנסתי לזה בעיקר בגיל 15, באותה תקופה, אני ואחי התאום הינו מופיעים באירועים כרקדני ברייקדאנס, עשינו גם קפוארה, גילו אותנו במסיבה שהלכנו אליה כשרקדנו שם ביחד. הריקוד זו אחת הסיבות העיקריות שהיה חשוב לי לשמור על כושר, להבין איך הגוף עובד ואיך לשמור עליו בריא – כדי להיות טוב יותר, חזק יותר. הופענו עד הגיוס, זה רק הגדיל לי את החשק להתמקד בתחום הזה, זה, והעובדה שאם אהיה טוב בזה אוכל לעזור גם למשפחה שלי, תמיד מישהו אצלנו היה נאבק בעניין של המשקל, ראיתי בזה הזדמנות".

את האהבה הזו הוא לקח לווינגייט ישר אחרי שהשתחרר, ואחרי שסיים שם את ההכשרה החליט להפוך את עצמו לעסק, בין היתר כדי לעזור לבני משפחתו לצאת אל אורח חיים בריא יותר.

כאן הכל התחיל | קרדיט: שחר אסולין

"הרגשתי חסר אונים שלא הצלחתי לעזור לו" 

"הנושא של הספורט באמת קרוב מאוד ללב שלי, בעיקר בגלל אחי הקטן. 

הוא התקשה לרדת במשקל, היה מנסה כל מיני שיטות וזה אף פעם לא היה עובד. גם היה עליו הרבה לחץ מבחוץ. אנשים היו ניגשים, שואלים.. דוחפים את האף. זה היה שובר אותו. כל העניין הזה ממש ישב עלי, אני עוסק בזה, זה "הקטע" שלי, איך זה שאני לא מצליח להציל אותו מכל התסכול הזה?

כאב לי שאני לא יכול לעזור לאדם שהכי קרוב אליי. הבנתי שאני צריך לעזור לו גם מנטלית, זה הרבה מעבר לפן הגופני, היינו צריכים לשבת, לדבר.. להבין מה הוא מרגיש ואיך הוא רואה עצמו בהמשך הדרך – בדגש על דרך, זה לא הולך להיות 'זבנג וגמרנו'".

אז אתה מאמין שזה מרתון, לא ספרינט?

"אני לא מאמין שהשינוי יכול להיות נקודתי ולהישמר. בגלל זה כל הסדנאות, ההבטחות האלה של "גלולת הקסם" לא מדברות אליי, בכל מה שנוגע לעולם הכושר והתזונה. זה משהו שחייב להפוך ל-DNA שלנו, שנחייה אותו כל הזמן כדי שנוכל ליהנות מהתוצאות האלה בכל יום, ולא לתקופת הקיץ שאנחנו רוצים ללכת לים מבלי להתבייש. לא סתם יש את המונח הזה 'דיאטות יויו', כמו שאחי לפעמים ניסה.

זה משהו שאנשים ניסו לתקופה, אבל לא עשו את זה נכון. כמו העניין של הפחמימות למשל – מחליטים ששבועיים נמנעים, ואחרי זה נשברים, מתפרעים עם האוכל ואפילו עולים במשקל יותר ממה שהיה לפני כן. בגלל זה אני מאמין שהשיטה הזו שאני עובד איתה, היא לא… שיטה, היא פשוט הדרך שבה אני חי, היא דרך שעובדת לי, והיא דרך שאני רוצה לשתף עם כל מי שרוצה לקחת בה חלק". 

"החלטנו לזרוק את כל הדיאטות לפח" 

"עם אחי החלטנו ללכת על משהו אחר, לזרוק את כל מה שהוא ניסה עד עכשיו לפח, "ולתקוף" את זה ממקום אחר. לא עוד "שיטה" לא עוד "אתגר הרזייה", צריך לבנות פה תוכנית חדשה, ושהוא לא יסבול בכל רגע בדרך.

הרי אחת הסיבות שהיה לו כל כך קשה, היא הוויתור על מאכלים שהוא אוהב לאכול. אז החלטתי שנבנה תפריט שיכיל גם את הדברים שהוא אוהב. התחלנו לשלב את האימונים וממש שמחתי לראות את השינוי שאחי עובר – מבלי לסבול, מבלי למנוע מעצמו מה שעושה לו טוב".

אפשר לראות איך הוא גאה באחיו שסוף שסוף ראה תוצאות, ועוד בזכותו. 

"עד היום, אני יודע שמה שמאוד עזר לאחי להתחיל את התהליך הזה שוב, ולסיים אותו מנצח זה עצם העובדה שהוא לא עשה את זה לבד. הוא כבר לא סמך על עצמו שהוא יצליח, אבל אני הייתי איתו בכל צעד בדרך וידעתי שאני לא אתן לו לוותר – וכתוצאה מזה, בהמשך הדרך הוא לא נתן לעצמו לוותר".

ומה היו התוצאות? 

"אחי ירד ב-10 חודשים – 35 ק"ג! ממשקל של 130 ק"ג, ל-95 ק"ג. הוא פשוט הוכיח לי, ובטח ובטח לעצמו שהוא יכול".

היית אומר שאחת הסיבות המרכזיות שאנשים פונים לאימון אישי היא האילוץ החיצוני?

"כמו שאמרתי על אחי. אנשים רוצים שמישהו יעשה איתם את הדרך, שמישהו יעבור את זה יחד איתם. לפעמים זה כל מה שצריך. אני חושב שמי שצריך את ה-Push הזה ומרגיש שהוא לא יכול לבד, כדאי לו להתחיל מאימון אישי, יכול להיות שמשם הוא יצליח לעבוד עם עצמו לבד, אבל שהוא צריך להניע את התהליך עם איש מקצוע".

תוצאות והישגים של מתאמנים

בגלל שנושא המשקל תמיד היה סביבו, שחר חיפש לעשות את עניין האימון האישי עם שיטה קצת אחרת – "כוח – גירעון – חלבון".

אז איך זה קרה, שהחלטת להמציא את השיטה?

"אני בא להגיד, שלא צריך לוותר על דברים שאוהבים, כמו פחמימות למשל. פחמימות זה אח, אם רק משחקים איתן נכון, אין שום סיבה להיות מבואסים ולהוציא אותן מהתפריט לגמרי". 

זה הרבה מעבר לשיטת אימונים –

שיטת ה-"כוח – גירעון – חלבון" של שחר מורכבת משילוש פשוט:

  • אימוני כוח
  • גירעון קלורי
  • הוספת חלבון

"המטרה היא להביא את הגוף לגירעון קלורי ("לשרוף" מספר קלוריות גבוה יותר מזה שאנחנו צורכים) לשלב את זה עם אימוני כוח (משקל כבד) ולהעשיר את התפריט היומי בחלבונים.

"כשהגוף בגירעון קלורי גדול הוא מוריד מהשריר ולא נטו מהשומן. ברגע שצורכים מספיק חלבון, מסת השריר תישאר והשומן ירד" אומר שחר.  

הוא מספר שהודות לשיטה שבה הוא משתמש, מתאמנים שלו אוכלים מה שהם אוהבים, ועדיין מצליחים לרדת במשקל. 

"הייתה לי לקוחה שנאבקה המון זמן עם המשקל, והסיבה העיקרית היא שהיה לה קשה בכל עניין הפחמימות. הייתה לה תפיסה כזו, שאם היא תפסיק לאכול אותן, היא תרד במשקל והכל יהיה טוב. אבל מה? היא אוהבת פחמימות, וההימנעות מהן עושה לה רע. אחרי שהתחלנו לעבוד ביחד הצלחתי להראות לה איך אפשר גם לבנות תפריט נכון המכיל פחמימות, וגם לרדת במשקל. היא הגיעה אליי יום אחד עם חיוך ענק על הפנים. היא סיפרה לי שעצם זה שהיא משלבת פחמימות בתפריט שלה ועדיין יורדת במשקל, עושה לה טוב! שהיא לא הכירה שיטה שבה זה אפשרי".

"אוכל זה לא האויב. צריך ליהנות ממנו"

לפי הגישה של שחר, צריך ליהנות מאוכל ומתהליך הירידה במשקל בכלל. 

"צריך להבין שאוכל זה לא מלחמה – זה פשוט לדעת לאכול בכמויות הנכונות, ועל זה אני שם דגש בשיטה שאיתה אני עובד. אלה פשוט עובדות כן? אם עושים את שלושת הדברים שמהם מורכבת השיטה, אפשר פשוט לחיות אורח חיים כיפי ובריא מבלי לוותר על הדברים שאנחנו אוהבים. 

חשוב לי גם לשים את הדגש על הפן הפסיכולוגי, לגרום לאנשים להרגיש שהם מסוגלים לעשות כל מה שהם יחליטו. זה חלק גדול מהאימון אישי, הרבה מעבר לפיזי. זה להביא בן אדם למצב שהוא מאמין בעצמו כמו שאתה, המאמן שלו, מאמין בו".

מה אתה יכול לספר לנו על מתאמנים אחרים שלך, שהשתמשו בשיטה שיצרת?

"הייתה לי לקוחה, אישה בת 65  שהגיעה אליי עם אחוזי שומן מאוד גבוהים.

בקושי יכלה לעלות במדרגות, בקושי יכלה ללכת. הייתה לוקחת צעדים קטנים בכל פעם, והתקשתה מאוד בביצוע פעולות יומיומיות.

3 חודשים לתוך התהליך – של התאמת תפריט, אימונים והרבה שיחות…

 היא ירדה 10 ק"ג. היא התחילה לעשות הליכות  4 פעמים בשבוע… והשינוי הגדול מכולם, והכי מרגש הוא שהיא הצליחה להרים את הנכד שלה – אחרי חודשים שלא יכלה בכלל.

 מבחינתה זה היה בגדר חלום. עשינו תהליך יחד, וזה הפך לדבר ששינה לה את החיים. כבר אמרתי – לפעמים כל מה שאנשים צריכים זה ליווי נכון, ההשלכות של זה עצומות וסופר חיוביות".

אם נשים את הדברים על השולחן..

אתה כל כך מזדהה עם המתאמנים שלך, אבל לך לא היה באמת את המאבק סביב נושא הירידה במשקל. איך זה תפס אותך? 

"זה פגש אותי כשהחלטתי לצאת להתחרות. זו גם אחת הסיבות שהלכתי, כדי להרגיש את המאבק. כשהגעתי להחלטה שאני הולכת להתחרות ב-Bodybuilding ו- Powerlifting. לא הייתי במשקל הנכון, או עם היכולות שצריך כדי להתחרות. שם, לא משנה מה ידעתי על ספורט, כמה התאמנתי לפני.. נחשבתי לאדם ש"סובל מעודף משקל". שם הייתי צריך להביא את עצמי למצבי קיצון, להרגיש רעב, לרדת עשרות קילוגרמים.

הרגשתי מה שהמתאמנים שלי מרגישים, זה היה המאבק שלי. בסופו של יום לכל אחד יש קושי, והקושי שלי הגיע לידי ביטוי באותן תחרויות. תחושת האכזבה העצמית בעבעה גם בי, עד שהצלחתי.

הסיבה שהלכתי לתחרות של הרמת משקל כבד (Power lifting) למשל, היא  שרציתי לדעת יותר טוב איך לעזור ללקוחות שלי, מעבר להזדהות. לומדים שם טכניקות של תרגילים הרבה יותר לעמוק, איך לעבוד עם אנשים – הרי כל אחד הוא שונה מהשני. כל מתאמן הוא מקרה בפני עצמו שצריך 100% של תשומת לב.

 

אימוני כוח הם חלק בלתי נפרד | קרדיט: שחר אסולין

בתחרות של בניית גוף (Bodybuilding) למדתי יותר על תזונה. ירדתי 15 ק"ג, וכשאתה יורד כל כך הרבה במשקל, בצורה טבעית, בלי תוספים, בלי כימיקלים… אתה רוצה לדעת בדיוק מה הביא אותך אל כאלה תוצאות, ולהביא את המידע הזה לכמה שיותר אנשים".

בתחרות של בניית גוף (Bodybuilding) למדתי יותר על תזונה. ירדתי 15 ק"ג, וכשאתה יורד כל כך הרבה במשקל, בצורה טבעית, בלי תוספים, בלי כימיקלים… אתה רוצה לדעת בדיוק מה הביא אותך אל כאלה תוצאות, ולהביא את המידע הזה לכמה שיותר אנשים".

כשהתכונן לתחרויות, שחר מצא את עצמו בצד השני – של המתאמן.  

"רציתי להבין מהצד של הלקוח, איך זה מרגיש שיש לך מאמן אישי, ומשם למדתי להבין יותר טוב את המתאמנים שלי. המטרה הייתה לעלות רמה בתור מאמן, להבין יותר דברים על עצמי, להתנסות בדברים חדשים כדי שיהיה לי עוד יכולות להביא לשולחן, או למזרן יותר נכון. כשאתה מבין איך דברים עובדים לעומק אתה יכול לתת פתרון שיהיה אפקטיבי בוודאות, כי אתה היית שם – אתה מזדהה. מתאמן אומר לי שקשה לו כי מרגיש רעב בשגרת אימונים? – אני יודע איך לעזור לו, גם אני הייתי רעב".

זה בעצם חיזק את הרצון להצליח עם השיטה משלו, להביא אותה אל עוד אנשים:

"אחרי שניסיתי אותה בעצמי, עם אחי ועם לקוחות נוספים, אני באמת מרגיש שזה יכול לעזור לעוד אנשים שחולקים את התפיסה שלי".

שחר מאמין שבכל מה שמגיע לירידה במשקל ואורח חיים בריא – מדובר בדרך חיים. לכן המסלולים שהוא מציע בסטודיו שלו עומדים על מינימום של 3 חודשים. 

"אני מציע חודש ראשון של התנסות, שאנשים יבואו ויראו בעצמם, אבל אני מאמין שרק אחרי שחיים תקופה יחד עם השיטה אפשר לראות שינויים. זאת הסיבה שיצרתי את המסלולים – פעמיים בשבוע, שלוש פעמים או ארבע למשך שלושה חודשים או חצי שנה. אדם צריך לחוות את האימונים, את התפריט החדש לפחות כמה חודשים כדי שיראה שזה עובד, וכדי שירגיש בנוח עם הסדר החדש של החיים שלו.

כל מאמן שעובד אצלנו בסטודיו לומד את שיטת "כוח – גירעון – חלבון" ועובד על פיה. החל מבניית תוכנית אימונים, לבניית תפריט, והכל תחת הכשרה והשגחה שלי. אני מדגיש בפניהם שהנושא הכי חשוב הוא לקחת כל אדם כ-אדם. לא כמקרה, לא כ-"עוד אחד", כל אחד הוא שונה ומצריך יחס מרבי ותוכנית שונה.

תוצאות והישגים של מתאמנים

צריך בעצם ליצור שינוי בהרגלים. וזה דבר שקורה באימון אישי. בגלל זה אני חושב שזה הייחוד של אימון אחד על אחד, ליצור את הדפוסים האלה עם המתאמן. זה לא משהו שאפשר לקבל מאימון ביוטיוב, או בכללי דרך האינטרנט, לא עוברים ככה את אותה דרך, ביחד"

למי אתה חושב שפחות מתאים להתאמן בשיטה שלך?

"לאותם אנשים שמחפשים את ה-הוקוס פוקוס. השיטה שלי אמנם נקראת "שיטה" אבל היא תהליך שלם. זה משהו שהולך איתך אחר כך לכל החיים אם תיישם את העצות שאנחנו נותנים במסגרת האימונים. 

כל מי שמחפש פתרון מהיר, שמאמין שדבר אחד ספציפי הוא היחיד שיפתור לו את הבעיות, ויותר מזה – שזה עניין נקודתי – לא ירוויח מהשיטה שלי, פשוט לא ימצא בה תועלת.

לא צריך כל הזמן להגיד מה 'לא', צריך להגיד מה 'כן אפשר'. אני מאמין שבתפיסה הזו אפשר להביא תוצאות ולהנות הרבה יותר מהדרך. ככה אנחנו מדברים בחיוב, אומרים מה כן לעשות, מה כן לאכול, ברגע שאומרים למישהו רק 'לא', הוויב עצמו הוא פחות טוב, וכשלא טוב לנו, הסיכויים שנשמור על התוצאות שהשגנו, די נמוכים".

אז מי שבכל זאת רוצה להתאמן עם השיטה של שחר אסולין, איך הוא יכול לעשות את זה?

"ליצור איתנו קשר, לקבוע שיחת איבחון –  לדעת שאתם לא לבד, ולהיות מוכנים לצאת לדרך מאתגרת ביחד, שתביא תוצאות שישנו לכם את החיים. זה מסע שלדעתי שווה לצאת אליו."

למידע נוסף ובירור ויצירת קשר הקליקו >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *